Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Google Play: Ο ρουφιάνος, του ρουφιάνου, ω ρουφιάνε!

Ίσως με το παρόν άρθρο στενοχωρήσουμε κάποιους και στρέψουν τα πυρά τους στον αρθογράφο η την σελίδα, μα αυτό θα είναι πρόβλημα τους.
Επανειλημμένως στο osarena έχουμε τονίσει πως το Android εκθειάζεται παραπάνω απ’ όσο πρέπει και σε καμία περίπτωση δεν είναι τέλειο.
Όχι το Android που πήρε στα χέρια της η Google, καθώς ολόκληρη η ανάπτυξη του στη συνέχεια, απέχει αρκετά από τα όσα είχαν κατά νου, οι πρώτοι δημιουργοί του.
Μιλάμε για μια ακόμα φορά για τα προσωπικά δεδομένα. Παραβλέπουμε το γεγονός πως οι πάροχοι πλέον εκτός των κλήσεων, sms και τοποθεσιών που βρισκόσαστε, γνωρίζουν και τις δικτυακές σας κινήσεις (κάνοντας χρήση των προγραμμάτων internet που παρέχουν) και θα αναφερθούμε στην Google η οποία και έχει την μεγαλύτερη βάση δεδομένων και “ονομαστικά” για τον κάθε άνθρωπο που μπαίνει στο διαδίκτυο.
Ο λόγος για μια ακόμα φορά οι εφαρμογές που βρίσκονται στο Google Play, οι οποίες ότι και να μας λέει η Google, είναι ανεξέλεγκτες και εκτός από malware, προχωρούν και πιο βαθειά.

Τουλάχιστον, όσοι ξέρουν η έστω έχουν πονηρευτεί δεν τους εκπλήσσει το γεγονός και στο φινάλε “λογικό” είναι, πως τα προσωπικά δεδομένα των ανθρώπων ταξιδεύουν προς διάφορες κατευθύνσεις όταν κατεβάζουν εφαρμογές από το Google Play. Άλλωστε η “καλή” Google (εταιρεία, με μετόχους είναι, μην το ξεχνάτε), θέλει τις εφαρμογές αυτές να τις κατεβάζουμε επώνυμα. Και η ταυτοποίηση μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, προσθέστε σε αυτό και πως η ίδια η συσκευή που έχετε είναι ονομαστική.

Δεν ξέρω πόσους θα εκπλήσσει το γεγονός πως η Apple σε αυτό το θέμα, έχει καλύτερη στρατηγική απορρήτου από την Google. Ναι μεν η ίδια συλλέγει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (και με το το iTunes να είναι μονόδρομος), μα δεν δίνει το παραμικρό στοιχείο για τους χρήστες στους προγραμματιστές των εφαρμογών. Κάτι που όμως, κάνει απλόχερα η Google.

Ναι καλά διαβάζετε. Η Google δίνει τα προσωπικά σας στοιχεία στον καθένα που βρίσκεται πίσω από κάποια εφαρμογη στο Google Play. Τυπικά ο προγραμματιστής η εταιρεία που βρίσκεται από πίσω θα πρέπει να συμμορφωθεί με κάποιους όρους που όσο αφορά τη διαχείριση αυτών των στοιχείων.

Πρακτικά όμως, είναι αδύνατο να υπάρξει ο παραμικρός έλεγχος.

Και ποια είναι αυτά τα στοιχεία; Ορίστε μερικά που όχι μόνο ταυτοποιούν μα δίνουν πλήρες στίγμα και ονοματεπώνυμο: email, πλήρες όνομα και γεωγραφική τοποθεσία (latitude).

Αυτό δεν είναι κάτι νέο, μα πήρε ξανά διαστάσεις, έπειτα από δημοσίευμα των LA Times (Times του Λος Άντζελες), όπου με ένα πλήρες άρθρο, αναλύουν με κάθε λεπτομέρεια όλα τα παραπάνω.

Η Google απατώντας, λέει πως χρησιμοποιεί την υπηρεσία Wallet για να διαμοιράζεται πληροφορίες οι οποίες (κατ’ αυτήν) είναι απαραίτητες για τη διεκπεραίωση μιας συναλλαγής, επικαλούμενη τους όρους ιδιωτικότητας. Τώρα, αν καποιος εκεί έξω, πιστεύει πως αυτοί οι όροι προστατεύουν τον χρήστη η πως η λέξη ιδιωτικότητα δεν είναι καταχρηστική, προφανώς κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου (η άγνοια είναι “δύναμη”).

Φυσικά στο θέμα απάντησαν, για μαντέψτε ποιοι…

Ακριβώς και πάλι εταιρείες οι οποίες βρίσκονται από πίσω, λέγοντας πως έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τους πελάτες τους, καθώς είναι δικοί τους και όχι της Google η της Apple. Το πως ανήκουμε σε εταιρείες, κανείς δεν το είχε πει ακόμα, μα φρόντισε να το κάνει καποιος τύπος με τ’ όνομα Barry Schwartz,δημοσιογράφος στην ιστοσελίδα Search Engine Land, από αυτές τις εταιρείες που πωλούν λογισμικό στο GooglePlay και iTune:
Apple doesn’t tell us who our customers are, and when we need that information to verify ownership or to give refunds, we are left with blindfolds on. Google, in my opinion, does it right by making the user who downloads the app our customer.
(δείτε την σχετική του ανάρτηση).
Θέλουμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας, οι οποίοι είναι δικοί μας πελάτες και όχι της Google ή της Apple. Η Apple δεν μας λέει ποιοι είναι οι πελάτες μας και όταν χρειαζόμαστε πληροφορίες για επιστροφές χρημάτων ή για επιβεβαίωση στοιχείων η διεκπεραίωση τους γίνεται πιο δύσκολα.
Να θυμίσουμε πως αυτή η τακτική δεν είναι μόνο της Google, τα πρωτεία κατέχει το Facebook, όπου δίνει τα στοιχεία των ανθρώπων παντού, ο καθένας που έχει μια εφαρμογη εκεί, ξέρει τα πάντα για όσους την χρησιμοποιούν και παράλληλα όλα αυτά τα στοιχειά μεταπηδούν οπουδήποτε και κυρίως σε υπηρεσιες ασφαλείας.

Συγχρόνως μεγάλοι δότες πληροφοριών, είναι η Micrrosoft και άλλες εταιρείες οι οποίες με τον οποίο τρόπο συλλέγουν έμμεσα η άμεσα στοιχεία των ανθρώπων.

Αν νομίζετε πως οι εχθροί σας, εκεί έξω στο διαδίκτυο είναι οι “hackers” που σας λένε τα κανάλια, απατάστε. Εχθροί σας είναι οι εταιρείες και μόνο αυτές. Προϊόντα είσαστε σεις και τίποτε παραπάνω. Είδη εμπορεύσιμα και προς πώληση.

Πηγή: Osarena

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου